desery i słodycze

Domowa granola, nie ma nic łatwiejszego

1/04/2018

Do niedawana myślałam, że domowa granola jest prawdziwym wyczynem, i że nigdy nie uda mi się czegoś takiego przygotować. Wyobrażałam sobie ogrom pracy i mizerny efekt końcowy. Tymczasem okazuje się, że nie ma nic łatwiejszego. Wystarczy wrzucić (dosłownie) kilka składników na blachę i upiec. Nie ma więc w tym niczego zaczarowanego i jeśli do tej pory nie przygotowaliście takiego przysmaku, to żałujcie! Dodatkowa zaleta – można zrobić ją w wersji bezglutenowej, wystarczy wykorzystać bezglutenowe płatki, na przykład owsiane. Przekonałam Was? To do roboty!
Przepis przygotowałam dla sonko.pl

© Mariola Streim
© Mariola Streim
200 g naturalnych płatków jęczmiennych (SONKO)
100 g syropu z agawy
1 opakowanie cukru waniliowego
20 g mielonych migdałów
20 g posiekanych drobno orzechów laskowych
20 g sezamu
20 g chipsów kokosowych
20 g rodzynek
1 łyżka roztopionego oleju kokosowego

Wszystkie składniki dokładnie wymieszać, rozłożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i piec we wcześniej nagrzanym piekarniku w temperaturze 150 C przez 45 minut. Od czasu do czasu przemieszać widelcem. Gotową granolę ostudzić i przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku.
Świetny dodatek do deserów i musli.

You Might Also Like

1 Komentarzy

  1. ależ dawno nie robiłam granoli! chyba trzeba to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń