bez glutenu

Bezglutenowe placki z dyni z kompotem śliwkowym

10/04/2017

Od razu mówię, że było pysznie, choć połączenie powstało zupełnie przypadkowo. Miały być wafle, ale okazało się, że się rozdwajają, więc szybko przerzuciłam się na placki, a te wyszły znakomite. Kompot był do obiadu, a kiedy go wypiliśmy, stwierdziliśmy, że śliwki idealnie będą komponowały się z plackami. I tak oto powstało dzisiejsze danie. Mimo, że przygotowałam ogromną ilość ciasta, gdyż działałam bez przepisu, więc czasami tak to wyjdzie, wszystkie placki zniknęły w mgnieniu oka. Jedynie trzy zostały na następny dzień, a te, dla odmiany spróbowałam z dodatkiem indyjskiego, ostrego sosu i również byłam pozytywnie zaskoczona. Dla was przygotowałam przepis na normalną porcję, powiedzmy, dla dwóch nie za bardzo łakomych osób. Kolejny raz przekonałam się, że warto próbować nowych połączeń i nie bać się, że coś się nie uda. Muszę przyznać, że czasami ogarnia mnie panika jak coś sknocę, na przykład, jak mi się wafle rozdwajają, ale prawie zawsze da się jakoś te nieudane próby uratować. Na szczęście!

P.S.
Pamiętacie o mojej książce, która jest do rozdania?

© Mariola Streim
© Mariola Streim
© Mariola Streim
Placki:
150 g upieczonej dyni hokkaido
25 g mąki kukurydzianej
25 g skrobi kukurydzianej
25 g mąki kokosowej
1/2 l (500 ml) śmietany roślinnej
1/2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
czubek łyżeczki proszku do pieczenia bez glutenu
olej do smażenia

Kompot:
1/2 kg śliwek
1 l wody
1 opakowanie cukru waniliowego
cukier od smaku

Dynię upiec według tego przepisu. Można wykorzystać również jeśli została z poprzedniego dnia. Dodać pozostałe składniki i zmiksować na gładko w mikserze kielichowym. Konsystencja powinna być podobna do gęstego smoothie. 
Smażyć bardzo powoli (podkreślam, bardzo powoi) z oliwą. Odwracać dopiero, kiedy z jednej strony są już usmażone na złoty kolor. Polecam powleczoną patelnię do naleśników.

Śliwki poprzekrawać na pół, usunąć pestki i zagotować z wodą i z cukrem. Gotować powoli dwie minuty, po czym odstawić pod przykryciem, aby naciągnął smakiem owoców. Podawać na ciepło lub na zimno.

Placki podawać na ciepło ze śliwkami z kompotu.

You Might Also Like

3 Komentarzy

  1. te śliwki mnie urzekły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To muuuusi pysznie smakować:) !!!
    Pozdrawiam cieplutko:)***

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten kolorek <3 Dyniowych jeszcze nie jadłam :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń